Dietetyczny obiad – papryki faszerowane ryżem i mięsem z indyka

Masz ochotę na wyśmienity obiad ale brakuje już pomysłów? Chcesz podać całej rodzinie pełnowartościowy posiłek? Koniecznie wypróbuj przepis, do którego z pewnością będziesz wracać! Papryki wyglądają znakomicie i szybko znikają z talerza 🙂

Składniki:

– 6 dużych czerwonych papryk

– 300g mięsa mielonego z indyka

– 1 woreczek ryżu basmati

– 1 cebula

– 1 łyżka koncentratu pomidorowego

– 1 kostka mozzarelli

– 100g czarnych oliwek

– 50g kukurydzy

– sól i pieprz (do smaku)

– po 1 łyżeczce: oregano, tymianku, papryki chilli

– 3 łyżki oleju kokosowego

Przygotowanie:

  1. W misce wymieszaj mięso mielone z indyka z oregano, tymiankiem i papryką chilli. Dodaj koncentrat pomidorowy.
  2. Pokrój w drobną kostkę cebulę, oliwki przekrój na ćwiartki. Dodaj do mięsa.
  3. Dodaj wcześniej ugotowany i ostudzony ryż oraz kukurydzę.
  4. Pokrój w kostkę mozzarellę i delikatnie mieszając dodaj do farszu.
  5. Umyj papryki, odetnij ich górną część, następnie delikatnie usuń gniazda nasienne.
  6. Środek każdej papryki dopraw solą i pieprzem.
  7. Tak obrobione papryki wypełnij poprzednio przygotowanym farszem i nakryj odciętą częścią papryki.
  8. Do naczynia żaroodpornego włóż papryki i skropl je olejem kokosowym. Piecz w piekarniku z termoobiegiem w temp. 175 stopni C przez ok 45min.

 

SMACZNEGO! 😛

Sprawdź ofertę dietetyka Sports-Med