Pierwszy raz na siłowni? Nie daj się zaskoczyć – przygotuj się z nami!

Planujesz pierwszy raz pójść na siłownię i nie wiesz co zabrać ze sobą? Jak się przygotować? Otóż poniższy artykuł dostarczy Ci tej wiedzy. Praktycznych porad szukaj w tekście 🙂

Wyposażenie w sportowe atrybuty gwarantuje bezpieczeństwo oraz komfort wykonywania ćwiczeń. Niewygodne ubrania czy obuwie mogą skutecznie odwracać uwagę od treningu, czemu na start chcemy zapobiec.

To zapakuj do torby:

  1. Coś do picia – woda mineralna lub domowy izotonik (http://sports-med.pl/blog/napoj-izotoniczny/). Podczas wysiłku fizycznego należy pamiętać o nawadnianiu i uzupełnianiu elektrolitów. Świetnie tez nadaje się woda kokosowa.
  2. Strój sportowy – wygodny, przewiewny, nie uciskający oraz nie krępujący ruchów podczas wykonywania ćwiczeń.
  3. Buty sportowe – wybierz wygodne tak, aby podczas ćwiczeń utrzymywały ciało w prawidłowej postawie, nie ześlizgiwały się z nóg, nie obcierały stóp, nie krępowały ruchów. Odpowiednie obuwie zapobiega kontuzjom, dlatego sandały zostaw w domu 🙂
  4. Biustonosz sportowy – efektywniej utrzyma piersi podczas wykonywania ćwiczeń, zapobiegnie niekontrolowanym przemieszczeniom podczas aktywności.
  5. Rękawiczki do podnoszenia ciężarów – zapobiegną powstawaniu odcisków i nagniotów, pozwolą na stabilne utrzymanie sprzętu podczas wykonywania ćwiczeń. Ich rozmiar powinien być dopasowany do wielkości dłoni – nie mogą być zbyt ciasne.
  6. Słuchawki i sprzęt do odtwarzania np. telefon – muzyką nadasz sobie tempo oraz zmotywujesz do dalszych ćwiczeń.
  7. Plan treningowy – jeśli jesteś początkującym to zapisz sobie na kartce lub w telefonie swój plan treningowy, pozwoli on sukcesywnie i w kolejności wykonywać ćwiczenia. Zapobiegnie Twojej dezorientacji, kiedy znajdziesz się już na miejscu. Z czasem nabierzesz wprawy 🙂
  8. Ręcznik – używać go będziesz do wycierania potu podczas wykonywania ćwiczeń, do ścielenia na macie, maszynie lub do wycierania ciała po prysznicu. Najlepiej bawełniany, dobrze chłonie wilgoć.
  9. Żel i klapki – gdy po treningu planujesz wziąć prysznic.

Teraz jesteś gotowy na trening!

Jeśli jest coś, o czym zapomnieliśmy wspomnieć, to daj nam znać w komentarzach poniżej. Co jeszcze można umieścić w torbie treningowej? Podziel się z nami swoimi pomysłami.

Sprawdź ofertę dietetyka Sports-Med