Jaki probiotyk wybrać dla dziecka?

Twoje dziecko często choruje? Każda kolejna infekcja trwa dłużej i kończy się osłabieniem malucha, który po powrocie do przedszkola lub szkoły znowu wraca przeziębiony lub łapie kolejną infekcję jelitową? Jeżeli chcesz poprawić odporność dziecka postaw na probiotyki, czyli pożyteczne bakterie, które wpływają na lepsze funkcjonowanie układu immunologicznego.

Zdrowie zaczyna się w jelitach – to fakt udowodniony naukowo. Dlaczego probiotyki są tak ważne dla zdrowia nie tylko zapadających na częste infekcje dzieci, ale także dorosłych?

Bakterie zasiedlające jelita spełniają szereg ważnych dla zdrowia funkcji. Kiedy jest ich zbyt mało m.in. z powodu stosowania złej diety oraz kuracji antybiotykami częściej zapadamy na przeróżne infekcje powodowane przez wirusy i „złe bakterie”, czyli chorobotwórcze patogeny.

Bakterie jelitowe stoją na straży naszego zdrowia niezależnie od tego, ile mamy lat. W przypadku dzieci, które nie mają jeszcze odpowiednio rozwiniętego układu immunologicznego, wszelkie niedobory pożytecznej flory jelitowej wpływają na obniżenie odporności organizmu, który nie jest w stanie neutralizować patogenów.

Jaki probiotyk wybrać?

O ile w przypadku osób zdrowych zarówno dorosłych, jak i dzieci, które nie przyjmują antybiotyków oraz innych leków, które również nie są obojętne dla zdrowia flory bakteryjnej jelit dieta bogata w naturalne źródła probiotyków okazuje się skutecznym sposobem na zachowanie dobrego zdrowia, o tyle w przypadku często chorujących maluchów należy postawić na dobry probiotyk, który pozwoli szybko odbudować florę bakteryjną jelit i będzie zawierał różnorodne szczepy bakterii.

probiotyk dla dzieci

W aptekach znajdziemy szereg probiotyków, a na sklepowych półkach liczne z pozoru wartościowe dla zdrowia produkty, które jeszcze do niedawna reklamowane były, jako najlepsze źródło pożytecznych i wzmacniających odporność bakterii. Niestety nie każdy probiotyk dostępny w aptece (bo takie należy przyjmować przy problemach z odpornością oraz po antybiotykoterapii) zawiera te same szczepy bakterii, dlatego najlepiej stawiać na celowaną terapię, którą umożliwią dodatkowe badania mikroflory bakteryjnej jelit. Takie rozwiązanie pozwoli uniknąć sytuacji, w której przyjmowanie określonego preparatu nie przyniesie oczekiwanych efektów.

Warto także pamiętać, że czas przyjmowania probiotyków nie może być zbyt krótki – w okresie obniżonej odporności oraz po antybiotykoterapii powinno się podawać probiotyki nie 7 lub 14 dni, a nawet kilka miesięcy.

Z badań wynika, że najskuteczniejszym szczepem bakterii probiotycznych, który doskonale sprawdza się po antybiotykoterapii oraz podczas częstych infekcji jest szczep Lactobacillus rhamonus LGG obecny w kilku dostępnych na rynku preparatach. Niestety probiotyki zawierające przebadane i odpowiednio dobrane pod względem szczepów i typów bakterie nie należą do najtańszych, ale przynoszą najlepsze efekty, a jak wiadomo, na zdrowiu nie warto oszczędzać.

spożycie probiotyku

Sprawdź ofertę dietetyka Sports-Med