Śniadanie najważniejszy posiłek dnia

Żyjemy w biegu i często zapominamy o tym, że śniadanie to podstawa naszej egzystencji. Co jeść na śniadanie, żeby uniknąć sadku formy i napadów wilczego głodu? Dlaczego należy pamiętać o śniadaniu i jak komponować menu, aby wspomóc funkcjonowanie organizmu?

Śniadanie daje nam zastrzyk energii, która pozwala nie tylko przetrwać do kolejnego posiłku, ale przede wszystkim zapewnia siły do pracy oraz wykonywania innych obowiązków, dlatego warto pamiętać, żeby codziennie znaleźć chwilę czasu na spokojne zjedzenie chociażby jajecznicy na maśle z trzech jajek z warzywami polanych łyżką oliwy z oliwek. Dla bardziej wybrednych – jajecznicę możemy usmażyć na boczku i zjeść ją razem z nim. Kolejną opcją może być wypicie koktajlu z awokado, banana, kefiru naturalnego z dodatkiem nasion chia i łyżki oleju kokosowego – wystarczy zaledwie 5-10 minut, aby przygotować zdrowe śniadanie, więc nie warto szukać wymówek i ratować się zjedzonym w biegu pączkiem lub pełnym cukru i sztucznych dodatków jogurtem.

Co jeść na śniadanie?

Śniadanie powinno dostarczyć niezbędnej dawki energii, jednak nie może być monotonne – różnorodność to podstawa zdrowego odżywiania, dlatego warto poszukać inspiracji. W każdej kuchni znajdą się składniki, z których przygotujemy zdrowe i wartościowe śniadanie dla wszystkich domowników.

Jesienią i zimą doskonale sprawdzają się rozgrzewające śniadania które pozwalają już na początku dnia zyskać odrobinę wewnętrznego „ciepła”, idealnie chroniącego nas przed sezonowymi infekcjami. Warto przygotować np. kaszę jaglaną z owocem na mleku kokosowym, czy jaja sadzone z dodatkiem swojskiej kiełbasy, a nawet mini sałatkę z makrelą wędzoną z warzywami – w zależności od gustów i indywidualnych potrzeb organizmu możemy przygotować setki własnych kombinacji i dowolnie zmieniać bazę śniadania na produkty sezonowe, które szczególnie korzystnie wpływają na nasze zdrowie i pozwalają odżywiać się zgodnie z naturalnym rytmem pór roku.

Śniadaniowe menu powinno być dopasowane do naszego trybu życia – w szczególności należy pamiętać o zapewnieniu swojemu organizmowi różnorodnych składników odżywczych. Rankiem, kiedy zapasy substancji odżywczych są na wyczerpaniu możemy pozwolić sobie na zjedzenie obfitego posiłku, który powinien uzupełnić powstałe nocą deficyty węglowodanów, tłuszczów oraz białka. Dla osób aktywnych idealnym wyborem będzie omlet z owocem, naturalny twarożek z ulubionymi dodatkami i kawałkiem pieczywa  – w zależności od organizmu – gryczanego lub pełnoziarnistego.

Wydaje się proste, jednak coraz więcej osób całkowicie rezygnuje ze śniadania i wpaja taki styl życia swoim dzieciom, które później powielają złe wzorce w dorosłym życiu. Pamiętaj – śniadanie to podstawa efektywnego funkcjonowania niezależnie od wieku oraz płci – rezygnując ze śniadanie wyrządzasz krzywkę swojemu ciału i narażasz się na gorsze samopoczucie, brak sił do pracy oraz napady głodu, które zwykle kończą się w okolicznej cukierni i odbijają się na zdrowiu oraz wyglądzie sylwetki.

Sprawdź ofertę dietetyka Sports-Med