Wesele, przyjęcie, bal sylwestrowy, jak żyć?

Czy dieta może Cię ograniczać na weselu, przyjęciu urodzinowym czy balu sylwestrowym?

 

Otóż podaję, Ci kilka cennych wskazówek, jak czuć się komfortowo przy syto zastawionym stole. Chcę byś wiedział, że będąc na diecie nie musisz unikać wspólnych wypadów ze znajomymi, czy rodzinnych spotkań przy wspólnym stole. Wychodząc naprzeciw Twoim oczekiwaniom przygotowałam wskazówki, jak nie zgubić się w tym wszystkim. Niebawem impreza andrzejkowa czy może Halloween? Tak, ta informacja jest właśnie dla Ciebie.

Przede wszystkim nawadniaj się i to dosłownie. Wypijane płyny wypełniają miejsce
w żołądku w konsekwencji czego mniej zjadamy. Ponadto pijąc wodę z cytryną bądź limonką zapobiegasz efektowi ubocznemu towarzyszącemu dnia następnego po wypiciu alkoholu tzw. ,,kacowi”. Wszystko dzięki obecności witaminy C w tych owocach. Ważne jest to, aby pić wodę, a nie owocowe soki, które nawodnią nas, ale i dostarczą dodatkowych kalorii. Skoro mowa o alkoholu, to moja rada brzmi następująco, by nie łączyć ze sobą różnych jego gatunków.

Komponując swój posiłek wybieraj dowolne mięsa i warzywa np. w postaci sałatek. Jednak wystrzegaj się produktów wysokoskrobiowych w tym ziemniaków, frytek, wszelkiego rodzaju wyrobów mącznych w postaci kluseczek, pierożków, krokietów, a nawet makaronu
z rosołu czy chleba i ciasta. Działając w ten sposób zagwarantujesz sobie energię na cały wieczór, ponieważ mięso zapewnia na długi okres uczucie sytości, a tym samym nie powoduje wyrzutów insuliny tak jak to dzieje się po zjedzeniu węglowodanów.

Kolejna wskazówka dotycząca mięsa jest taka, by nie łączyć go z owocami. Jeśli jesz mięso to nie owoce, jeśli jesz owoce to nie mięso. W związku z tym, że owoce powodują fermentację po ich zjedzeniu wraz z mięsem będziesz miał wrażenie „obrzmiałego brzucha”. Ponadto połączenie owoców z jakimkolwiek mięsem utrudni samo trawienie, przez co będziesz odczuwać ciężkość, pełność i dyskomfort z tym związany.

Co do deserów to wybieramy te lżejsze czyli wszelkiego rodzaju galaretki czy to same czy z owocami. Poza tym jeśli masz możliwość to ruszaj się jak najwięcej czyli tańcz, baw się i korzystaj z wizyt na świeżym powietrzu. Ruch jest Twoim sprzymierzeńcem zwiększasz
w ten sposób swoją perystaltykę jelit.

Sprawdź ofertę dietetyka Sports-Med