ikona telefonu

Umów wizytę
690 184 642

5 praktycznych sposobów jak obniżyć poziom cukru we krwi

5 praktycznych sposobów jak obniżyć poziom cukru we krwi

Masz podwyższony poziom cukru we krwi? Nie bagatelizuj tego. Stale podwyższona glikemia może doprowadzić do cukrzycy. Sprawdź i wypróbuj nasze wskazówki.

Wysypiaj się

Zaburzenia rytmu dobowego są związane z większym stresem oksydacyjnym w organizmie oraz wyższym poziomem kortyzolu. To odbija się na gospodarce cukrowej. Jakość snu ma ogromny wpływ na kontrolę glikemii. [1]

Zwróć uwagę na stany zapalne

Nawet jeśli stosujesz dietę z niskim indeksem glikemicznym bądź ubogą w węglowodany, ale w organizmie toczy się przewlekły stan zapalny (np. wywołany infekcjami, czy złą jakością tłuszczów  w diecie), glikemia może być stale podwyższona.

Wprowadź więcej związków antyzapalnych do diety, przede wszystkim NNKT omega-3, kurkumina, glutation, karnozyna. Stosuj uziemianie, wprowadź regularną aktywność fizyczną. Postaraj się zaadresować przyczyny stanów zapalnych.

Stosuj post okresowy

Badania wykazują, że IF znacząco poprawia takie parametry jak masa ciała oraz poziom glukozy we krwi.[2]

Suplementacja na podwyższony poziom cukru

W obniżaniu poziomu cukru pomocne są: R-Ala, berberyna, morwa biała, gymnema sylvestre, magnez, cynk, chrom, cynamon, kurkumina, B-complex w formie zmetylowanej.

Zadbaj o jelita

Jedz więcej warzyw, kiszonek, pij zakwas buraczany. Coraz więcej badań wskazuje na zależność między stanem mikroflory jelitowej a poziomem cukru we krwi. Jedną z dobroczynnych bakterii okazał się szczep Bifidobacterium longum APC1472. [3]

Podsumowanie

Pamiętaj, że glikemia zależy od wielu czynników. Należy podejść do tematu indywidualnie oraz holistycznie.

Jeżeli masz problem z glikemią, zapraszamy na konsultacje w Gdańsku/ Gdyni lub online.

Źródła:

1.Effect of length and quality of sleep on anthropometric and metabolic parameters, general physical and mental health, Otylia Krajewska, Katarzyna Skrypnik, Matylda Kręgielska-Narożna, Joanna Suliburska, Paweł Bogdański

2. Effects of intermittent fasting on body composition and clinical health markers in humans. Grant M Tinsley, Paul M La Bounty

3. Bifidobacterium longum counters the effects of obesity: Partial successful translation from rodent to human. Harriët Schellekens, Cristina Torres-Fuentes, Marcel van de Wouw, Caitriona M Long-Smith, Avery Mitchell, Conall Strain, Kirsten Berding, et al.

Newsletter. Zapisz się i otrzymuj darmowe porady i rabaty!