ikona telefonu

Umów wizytę
690 184 642

Poczekaj sekundkę!

Nie odkładaj zdrowia na później. Umów się na pierwszą konsultację i popraw komfort swojego życia.

5 praktycznych sposobów jak obniżyć poziom cukru we krwi

5 praktycznych sposobów jak obniżyć poziom cukru we krwi

Masz podwyższony poziom cukru we krwi? Nie bagatelizuj tego. Stale podwyższona glikemia może doprowadzić do cukrzycy. Sprawdź i wypróbuj nasze wskazówki.

Wysypiaj się

Zaburzenia rytmu dobowego są związane z większym stresem oksydacyjnym w organizmie oraz wyższym poziomem kortyzolu. To odbija się na gospodarce cukrowej. Jakość snu ma ogromny wpływ na kontrolę glikemii. [1]

Zaburzenia rytmu dobowego są związane z większym stresem oksydacyjnym w organizmie oraz wyższym poziomem kortyzolu. To odbija się na gospodarce cukrowej. Jakość snu ma ogromny wpływ na kontrolę glikemii.

Zwróć uwagę na stany zapalne

Nawet jeśli stosujesz dietę z niskim indeksem glikemicznym bądź ubogą w węglowodany, ale w organizmie toczy się przewlekły stan zapalny (np. wywołany infekcjami, czy złą jakością tłuszczów  w diecie), glikemia może być stale podwyższona.

Wprowadź więcej związków antyzapalnych do diety, przede wszystkim NNKT omega-3, kurkumina, glutation, karnozyna. Stosuj uziemianie, wprowadź regularną aktywność fizyczną. Postaraj się zaadresować przyczyny stanów zapalnych.

Stosuj post okresowy

Badania wykazują, że IF znacząco poprawia takie parametry jak masa ciała oraz poziom glukozy we krwi.[2]

Suplementacja na podwyższony poziom cukru

W obniżaniu poziomu cukru pomocne są: R-Ala, berberyna, morwa biała, gymnema sylvestre, magnez, cynk, chrom, cynamon, kurkumina, B-complex w formie zmetylowanej.

Zadbaj o jelita

Jedz więcej warzyw, kiszonek, pij zakwas buraczany. Coraz więcej badań wskazuje na zależność między stanem mikroflory jelitowej a poziomem cukru we krwi. Jedną z dobroczynnych bakterii okazał się szczep Bifidobacterium longum APC1472. [3]

dieta szyta na miarę
Jedz więcej warzyw, kiszonek, pij zakwas buraczany. Coraz więcej badań wskazuje na zależność między stanem mikroflory jelitowej a poziomem cukru we krwi.

Podsumowanie

Pamiętaj, że glikemia zależy od wielu czynników. Należy podejść do tematu indywidualnie oraz holistycznie.

Jeżeli masz problem z glikemią, zapraszamy na konsultacje w Gdańsku/ Gdyni lub online.

Źródła:

1.Effect of length and quality of sleep on anthropometric and metabolic parameters, general physical and mental health, Otylia Krajewska, Katarzyna Skrypnik, Matylda Kręgielska-Narożna, Joanna Suliburska, Paweł Bogdański

2. Effects of intermittent fasting on body composition and clinical health markers in humans. Grant M Tinsley, Paul M La Bounty

3. Bifidobacterium longum counters the effects of obesity: Partial successful translation from rodent to human. Harriët Schellekens, Cristina Torres-Fuentes, Marcel van de Wouw, Caitriona M Long-Smith, Avery Mitchell, Conall Strain, Kirsten Berding, et al.

konsultacja u dietetyka

metamorfozy naszych pacjentów

  • Adrianna

    • Poprawa samopoczucia

    • Spadek wagi

    Adrianna zdecydowała się na współpracę w formie pakietu, co umożliwiło wprowadzanie zmian stopniowo pod stałą opieką dietetyka. Najważniejszym zadaniem było uszczelnienie bariery jelitowej i przywrócenie równowagi hormonalnej. Większość zaburzeń tak naprawdę ma swój początek w jelitach. Jeżeli stan mikroflory jelitowej jest w złym stanie, odbija się to na całym organizmie.
  • Daniel

    • Lepsze zdrowie

    • Poprawa samopoczucia

    • Spadek wagi

    Dieta pomogła poprawić stan skóry, zmniejszyły się dolegliwości trawienne, zwiększyła się znacznie odporność na stres, poprawiła się kondycja i skład ciała. I nawet cheat-meale nie są przeszkodą by wyglądać tak jak na załączonych zdjęciach. Zobaczcie sami. Dobry plan, strategia i jej konsekwentne wykonywanie krok po kroczku daje właśnie takie efekty!
  • Aneta

    Bardzo polecam chudnięcie z Panem Sylwestrem. Dla mnie decyzja o rozpoczęciu walki ze złymi nawykami była trudna, bo zniechęcona wieloma nieudanymi próbami na początku nie byłam przekonana, że tym razem się uda. Jednak po konsultacji i wyjaśnieniu jak postępować przystąpiłam do działania. :-) Sam program diety jest bardzo prosty i nie wymaga wielkich przygotowań. Dodatkowo stały kontakt w przypadku jakichkolwiek wątpliwości ułatwia bardzo planowanie jadłospisu i pomaga w chwilach słabości. Mój wynik na razie to -12kg w ciągu 3 miesiące ale uderzamy razem dalej z redukcją, bo do wymarzonej wagi jeszcze troszkę brakuje. :-) Serdecznie polecam! :-)
  • Dariusz

    Ćwiczę na siłowni wiele lat, ale forma nie była taka jakiej bym oczekiwał. W dwa dni moja dieta i plan suplementacyjny został przerzucony do góry nogami i po upływie prawie 10 miesięcy czuje się przede wszystkim lepiej i forma zmierza w dobrym kierunku co widać na załączonym zdjęciu.

Umów się na wizytę

zespół dietetyków Sports-med

  • Sylwester Kłos - ZnanyLekarz.pl
  • Wiktoria Kłos - ZnanyLekarz.pl
  • Eliza Gosławska - ZnanyLekarz.pl
  • Zuzanna Zajączkowska - ZnanyLekarz.pl

Newsletter. Zapisz się i otrzymuj darmowe porady i rabaty!