ikona telefonu

Umów wizytę
507 281 643

Wybierz dietetyka

Ostatnie wolne terminy - 24-31 sierpnia!

Masz insulinooporność? Zobacz jakie owoce możesz jeść

Masz insulinooporność? Zobacz jakie owoce możesz jeść

Owoce to jeden z elementów zbilansowanej diety. Dostarczają mnóstwo antyoksydantów oraz są źródłem błonnika. Jednak z drugiej strony wiadomo, że zawierają one sporą ilość cukrów, które mają wpływ na podwyższenie glikemii.

Jeśli cierpisz na insulinooporność wybieraj owoce o jak najmniejszej zawartości cukru:

  • awokado
  • pomarańcze, grejpfruty, cytryna, limonka, kiwi
  • borówki, jagody, maliny, truskawki, jeżyny
  • rabarbar
  • wiśnie
  • papaja
  • porzeczki
  • kwaśne jabłka
  • śliwki
  • melon
  • brzoskwinia

Unikaj:

  • suszonych owoców
  • syropów owocowych
  • owoców z puszki
  • soków, nektarów i napojów owocowych
  • owoców o wysokiej zawartości cukru: winogrona, mocno dojrzałe banany, figi, daktyle, mango.

Ważne wskazówki

W insulinooporności owoców nie należy jadać na śniadanie. Lepiej zjeść je na lunch, podwieczorek lub kolację.

Nie jedz owoców samodzielnie. Połącz je ze zdrowymi tłuszczami: orzechami, nasionami, awokado, olejem kokosowym, mleczkiem kokosowym itp.

Nie traktuj owoców jako przekąski między posiłkami, ponieważ prowokują wyrzut insuliny.

Pamiętaj, że ilość ma znaczenie. Można wkomponować do diety owoce o wyższej zawartości cukru np. jako dodatek do smoothie warzywno-owocowego. Ale zjedzenie na raz 0,5 kg czereśni lub 2 bananów to niezbyt dobry pomysł.

Pamiętaj, że nie ma jednoznacznej odpowiedzi ile owoców dziennie można zjeść w insulinooporności. Każda osoba reaguje inaczej, dlatego trzeba podejść do tematu indywidualnie.

Newsletter. Zapisz się i otrzymuj darmowe porady i rabaty!