ikona telefonu

Umów wizytę
507 281 643

Wybierz dietetyka

Jak podnieść sprawność mózgu? Jak wejść na wyższy poziom myślenia?

Jak podnieść sprawność mózgu? Jak wejść na wyższy poziom myślenia?

Jak wykorzystać maksymalnie potencjał mózgu? Nootropy – to słowo jest z tym ściśle związane. 

Czym jest pamięć wszyscy wiemy. Lepszą lub gorszą, ale każdy z nas się nią posługuje. Dzięki pamięci mamy możliwość nauki i rozwoju.

Czego mózg potrzebuje, by zapamiętywać?

Glutaminianu – to neuroprzekaźnik stymulujący.

Acetylocholiny – wzmacnia aktywność neuronów.

A tym możemy się posiłkować w zależności od potrzeb:

Alpha GPC

Jeden z podstawowych środków wspomagających pamięć i koncentrację, dawkowanie 600-1200 mg, można stosować doraźnie lub regularnie.

CDP Cholina

Skuteczniejsza w regularnym stosowaniu. W celu poprawy pamięci stosować w dawkach 500-1000 mg dziennie.

Hupercyna A

Dawkowanie 100-200 mcg u osób zdrowych, w chorobie Alzheimera od 400 mcg, a nawet do 800 mcg dziennie.

Bacopa Monnieri i Gotu Kola

Tu potrzeba regularności w stosowaniu, efekty widoczne są minimum po 6 tygodniach stosowania. Szczególnie Bacopa poprawia funkcje kognitywne w tym szybkość przetwarzania informacji oraz uczenia się, a także integrowanie pamięci.

Ginkgo Biloba

Jeden z popularniejszych nootropów, skuteczny szczególnie u osob starszych, dawkowanie 120-240 mg ekstraktu.

Kiedy korzystam z takich rozwiązań?

Podczas okresu szczególnie efektywnego umysłowo, który wymaga ode mnie przyswojenia sporej porcji informacji. Możesz włączyć nootropy też wtedy, kiedy czujesz, że Twoja zdolność do nauki i zapamiętywania/ odtwarzania nie satysfakcjonuje Cię. 

Wizja poprawy swojego intelektu oraz samopoczucia jest nadzwyczaj kusząca. Może masz doświadczenia z nootropami?

Newsletter. Zapisz się i otrzymuj darmowe porady i rabaty!