ikona telefonu

Umów wizytę
507 281 643

Wybierz dietetyka

L-theanina – jak działa? Jak ją stosować?

L-theanina – jak działa? Jak ją stosować?

L-theanina to wolny aminokwas, którego naturalnym źródłem jest zielona i czarna herbata.

Jakie korzyści daje stosowanie L-theaniny?

  • Redukcja stresu psychicznego oraz fizycznego, zmniejszenie napięcia nerwowego.
  • Poprawa jakości snu i regeneracji, bez uczucia senności lub otępienia.
  • Zwiększenie poziomu neuroprzekaźników: dopaminy, serotoniny i GABA. Dzięki temu poprawa nastroju oraz zwiększenie motywacji.
  • Poprawa koncentracji.
  • Zwiększenie aktywności fal alfa w mózgu, które dają efekt rozluźnienia i większej uważności, podobnie jak podczas medytacji.
  • Działanie neuroprotekcyjne, poprawa pamięci i funkcji kognitywnych.
  • Regulacja tętna i ciśnienia tętniczego krwi.
  • L-theanina działa synergicznie z kofeiną. Takie połączenie stosowane przed treningiem, zwiększa jego efektywność oraz ułatwia spalanie tkanki tłuszczowej.

Jak stosować L-theaninę?

Dawkowanie zależy od formy suplementacji. Theanina dostępna jest w postaci suszu, z którego przygotowuje się napar, oraz w postaci kapsułek.

Theanina jako napar może być stosowana praktycznie bez ograniczeń, ponieważ jej stężenie jest niewielkie. Zalecana dawka theaniny w kapsułkach to 150 mg do 600 mg/dobę.

Theaninę można stosować zarówno rano jak i wieczorem. Przed treningiem zaleca się 200 mg L-theaniny + 100 mg kofeiny.

Przeciwwskazania:

L-theanina jest uznawana za bezpieczny środek. Przyjmowana przez zdrowe osoby nie nie daje żadnych skutków ubocznych.

Należy być ostrożnym w przypadku osób przyjmujących leki na nadciśnienie, ponieważ theanina może dodatkowo obniżyć ciśnienie.

U pacjentów przyjmujących leki pobudzające, theanina może hamować ich skuteczność.

Newsletter. Zapisz się i otrzymuj darmowe porady i rabaty!