ikona telefonu

Umów wizytę
507 281 643

Wybierz dietetyka

#BlackFriday do 29.11. Obniżone ceny tylko dla 10 pakietów!

Masz tendencję do pajączków lub żylaków? Czas wzmocnić naczynia krwionośne!

Masz tendencję do pajączków lub żylaków? Czas wzmocnić naczynia krwionośne!

Żylaki to nie tylko problem estetyczny. Mogą one być wstępem do poważniejszych schorzeń. Oto kilka ważnych wskazówek, jak wzmocnić naczynia krwionośne.

Badaj się

Przede wszystkim wykonuj raz na kilka miesięcy morfologię krwi, aby sprawdzić na jakim poziomie są twoje płytki krwi. Dodatkowo warto sprawdzić czynniki krzepnięcia.

Bioflawonoidy

Bioflawonoidy rewelacyjnie działają na kondycję naczyń krwionośnych. Spożywaj regularnie owoce takie jak: granat, maliny, jeżyny, truskawki, borówki, jagody, aronia, wiśnie, ciemne winogrona.

Witamina E

Jedz zielone warzywa. Są one źródłem witaminy E, która korzystnie wpływa na krążenie. A to właśnie zaburzenia krążenia są jedną z przyczyn powstawania żylaków.

Suplementacja

Warto rozważyć suplementację. Witamina C z rutyną i hesperydyną uszczelnia naczynia krwionośne. Warto wybierać wit. C w postaci naturalnej np. sproszkowana acerola, jagody noni, acai.

Kolagen wzmacnia, uelastycznia ściany naczyń krwionośnych i łagodzi objawy powstałe przy żylakach. Wybieraj kolagen pochodzący z chrząstek oraz ryb morskich. Dodatkowo możesz spożywać galarety rybne i mięsne, pić rosół.

Ruszaj się!

Aktywność fizyczna jest bardzo ważna, by pobudzić krążenie. Jeśli masz pracę siedzącą, staraj się wstawać jak najczęściej od biurka, unieś wyżej nogi, zrób kilka pajacyków, czy przejdź się po schodach. Unikaj zakładania nogi na nogę! Przy pracy stojącej, staraj się chodzić w miejscu.

Dobroczynne działanie dla żył mają ćwiczenia np. wspinanie na palcach, żwawy marsz w miejscu czy tzw. rowerek, ponadto pływanie i jazda na rowerze.

Kontroluj masę ciała. Nadwaga i otyłość sprzyjają powstawaniu żylaków.

Pij wodę

Pij dużo wody, ponadto dobrze sprawdzi się herbatka z pokrzywy, skrzypu, dzikiej róży lub ruszczyka.

Stosuj masaże, aby dodatkowo zapobiegać zastojom limfy.

Podsumowanie

Pamiętaj, profilaktyka jest bardzo ważna! Dbaj o swoje naczynia krwionośne, zanim zauważysz poważne zmiany.

Newsletter. Zapisz się i otrzymuj darmowe porady i rabaty!