Sen to jedna z niekwestionowanych podstaw naszego zdrowia. Ma ogromne znaczenie dla odporności, regeneracji, samopoczucia czy procesów wzrastania (które zachodzą też u dorosłych!).

Bez prawidłowego snu praca organizmu jest zaburzona, co może prowadzić do wielu chorób przewlekłych. Niestety, w obecnych czasach wiele osób zmaga się z problemami z zasypianiem, wybudzaniem w czasie snu, wstawaniem w nocy do toalety i uczuciem jeszcze większego zmęczenia o poranku. Jak temu zaradzić? Omówmy od początku sen, problemy ze snem i poznajmy ich przyczyny. 

Nasz organizm funkcjonuje według określonego rytmu dobowego. Rytm dobowy regulowany jest wewnętrznym zegarem biologicznym organizmu, który zależny jest przede wszystkim od słońca, emitującego światło niebieskie. O poranku, gdy słońce wstaje, daje sygnał naszemu organizmowi, by rozpoczął produkcję kortyzolu, czyli hormonu, który sprawia, że się budzimy. Wieczorem, w naturalnych warunkach, światło staje się łagodne i nabiera ciepłych, pomarańczowych barw. Dzięki temu przestaje blokować wydzielanie melatoniny (hormonu snu) i pozwala nam poczuć wieczorne wyciszenie i senność. 

Tak wyglądałaby sytuacja w idealnym i naturalnym środowisku – aktualnie mamy wiele czynników, które zaburzają nasz sen i utrudniają zasypianie. 

LEPSZY SEN

Co zaburza Twój sen?

1. Światło niebieskie

Wiesz już, że sen zależy między innymi od słońca, a dokładniej światła niebieskiego. Niestety, nie tylko słońce emituje światło niebieskie. Co jeszcze jest jego źródłem?

  • Telewizory
  • Telefony
  • Tablety
  • Komputery
  • Sztuczne źródła światła (np. dioda w przedłużaczu, lampka w telewizorze, zegarek elektroniczny i tym podobne)

Większość osób spędza swoje wieczory przed ekranem – telefonem czy telewizorem. Tym samym wystawia się na działanie światła niebieskiego, co zaburza naturalne wydzielanie melatoniny i daje organizmowi złudne sygnały trwającego wciąż dnia. 

Faktem, z którego wiele osób nie zdaje sobie sprawy, jest to, że źródła światła (jakiegokolwiek) mają na nas wpływ nawet, gdy śpimy. Dlaczego? W naszej skórze znajdują się receptory światła, które są niezbędne do syntezy witaminy D ze słońca. Nawet jeśli zasłonisz oczy, jakaś część Twojego ciała może być narażona na oświetlenie. Z tego powodu warto pamiętać o wyłączaniu wszystkiego na noc i dokładnym zasłonięciu okien na czas snu. 

Sposoby na ochronę przed światłem niebieskim omawiamy dokładnie w trakcie konsultacji. Będzie to szczególnie istotne dla osób, które mają problemy z zaśnięciem i nie wysypiają się w nocy, nawet po przespaniu 8 godzin.

2. Stres

Choć stres jest kojarzony z czymś negatywnym, warto pamiętać, że w naturze jest on niezbędny – to dzięki reakcji stresowej wyzwalają się związki chemiczne i hormony, które pozwalają nam na szybką reakcję i natychmiastowe działanie. Problemem staje się dopiero stres przewlekły, związany przykładowo z pracą lub sytuacją rodzinną. Jak skutki ma przewlekły stres?

  • Bezsenność
  • Wysokie ciśnienie
  • Napięciowe bóle głowy
  • Stany lękowe 
  • Tycie
  • Cukrzyca typu 2
  • Osteoporoza
  • Obniżona odporność
  • Mgła mózgowa

Właśnie dlatego staramy się szczegółowo omawiać zagadnienie stresu na konsultacjach i wspólnie szukać sposobów na jego obniżenie. Jeżeli wybudzasz się pomiędzy 1 a 3 w nocy, przyczyną może być właśnie stres. 

Podobny efekt można zaobserwować po bardzo intensywnym wieczornym treningu – wahania kortyzolu spowodowane wysiłkiem mogą mieć wpływ na zaburzenia snu. Z tego względu zalecamy trenowanie możliwie najwcześniej (np. od razu po pracy). 

3. Kawa

Nawet jeżeli wydaje Ci się, że kawa na Ciebie nie działa i pijesz ją tuż przed snem, ma ona wpływ na Twój organizm. Kawa pobudza organizm nawet do 8 godzin, a w przypadku osób z szybszym metabolizmem jest to około 6 godzin (mimo że jej nie czujesz). 

Zachęcamy do picia jednej filiżanki kawy dziennie w pierwszej połowie dnia nie tylko u tych, którzy mają problemy ze snem. 

4. Niewłaściwa dieta 

Czy wiesz, że jedzenie tuż przed snem wpływa negatywnie na jego jakość? Wysoki poziom insuliny po posiłku wiąże się również z zaburzonym wydzielaniem hormonu wzrostu i melatoniny. Z drugiej strony, odpowiednio skomponowana dieta, bogata w witaminy i minerały ma korzystny wpływ na jakość snu i wysypianie się. 

W tym przypadku rozwiązaniem będzie posiłek do 2, 3 godzin przed snem (w zależności od indywidualnego tempa trawienia). Posiłek powinien składać się głównie z węglowodanów i spełniać warunki odpowiednio skomponowanego dania.

LEPSZY SEN

Dlaczego musisz spać? Skutki niedoboru snu 

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, jak duże znaczenie dla naszego organizmu ma sen. Wypoczynek to podstawa naszego zdrowia i niestety nie da się go “odrobić”, np. śpiąc dłużej w weekend. 

Skutki niedoboru snu:

KrótkofaloweDługofalowe
Problemy z koncentracją, pamięcią i naukąProblemy z odpornością
Spowolniony czas reakcjiStany depresyjne
Nadwaga i ryzyko insulinoopornościZaburzenia hormonalne
Spadek libidoProblemy z układem krążenia
Wahania nastrojuPodwyższone ryzyko przedwczesnej śmierci

Skutki niedoboru snu dotyczą większości obszarów organizmu – nawet jeżeli nie bezpośrednio, problemy mogą być spowodowane przez początkowe zaburzenia. 

Problemy ze snem i bezsenność – jak możemy Ci w tym pomóc?

Wiesz już, że jakość snu jest zależna od wielu czynników – w każdym z tych obszarów doradzamy, jak postępować, by zacząć się w końcu wysypiać.

Powiemy Ci, jak:
zminimalizować wpływ światła niebieskiego,
dobrze pić kawę,
mniej się stresować,
lepiej jeść, by wspierać sen.

To nie wszystko – mamy w zanadrzu parę trików suplementacyjnych, które rewelacyjnie wpływają na regenerację nocną!

Kto powinien skorzystać z naszej oferty?

Jeżeli:

  • nie wysypiasz się, nawet gdy śpisz 9-10 godzin,
  • czujesz przewlekłe zmęczenie,
  • masz problemy z zasypianiem,
  • wybudzasz się w nocy,
  • rano nie możesz się dobudzić,

to nasza oferta będzie dla Ciebie idealna. Z przyjemnością podpowiemy Ci, jak poprawić jakość Twojego snu – możesz mieć pewność, że te wskazówki sprawią, że w końcu się wyśpisz. 

Co dokładnie od nas otrzymasz?

Współpracując z nami możesz spodziewać się:

  • konsultacji online lub stacjonarnie w Trójmieście,
  • w przypadku konsultacji stacjonarnej – analizy składu ciała,
  • analizy wyników badań z krwi,
  • jadłospisu dobranego pod Twoje potrzeby i wymagania,
  • celowanego planu suplementacyjnego, który poprawi jakość Twojego snu,
  • skonkretyzowane wskazówki dla lepszej higieny snu,
  • kody rabatowe na badania i suplementy diety.

Czy wiesz, że współpraca z nami to najlepsze rozwiązanie? Do każdego pacjenta podchodzimy nie tylko indywidualnie, ale też holistycznie. Nie zajmujemy się tylko objawami – szukamy przyczyny Twoich problemów, żeby je rozwiązać. Łączymy ze sobą wszystkie elementy, które w takim zestawieniu są najefektywniejsze. 

Jakich korzyści możesz spodziewać w trakcie naszej współpracy?

  • Poprawa jakości snu
  • Poprawa samopoczucia 
  • Redukcja uczucia zmęczenia
  • Łatwiejsze zasypianie 
  • Zwiększenie poziomu energii w ciągu dnia
  • Lepsza wydajność w trakcie wysiłku fizycznego
  • Poprawa odporności

Umów się już dziś i zacznij się wysypiać

Problemy ze snem mogą wydawać się błahe, dopóki nie zapoznasz się z ich skutkami. Dlatego też, im szybciej zaczniesz, tym lepiej dla Twojego zdrowia i oczywiście samopoczucia. Nie zwlekaj i postaw na celowane działanie, które pomoże Ci poczuć się lepiej!

Jak wygląda nasza współpraca?

Nasza współpraca dzieli się na 6 etapów, z których każdy jest znaczący dla ostatecznego rezultatu. Najpierw zapoznajemy się kompleksowo z Twoim organizmem, nawykami i stanem zdrowia, a później wdrażamy kolejne kroki. Powodzenie tej misji zależy zarówno od naszego, jak i Twojego zaangażowania oraz reakcji Twojego organizmu na nasze działania. 

Po pierwszej konsultacji możesz wybrać jeden z czterech pakietów:

– miesięczny pakiet Standard,
– 3-miesięczny pakiet Premium,
– 6-miesięczny pakiet Gold, 

– pakiet dla sportowców – prowadzenie do zawodów i w czasie zawodów.

Przed współpracą pobierz dokumenty niezbędne do naszej współpracy. Po umówieniu wizyty:

  1. Wypełnij dokumenty.
  2. Przygotuj wyniki badań.
  3. Udaj się na konsultację (online/stacjonarnie).

To jak, chcesz więcej?

Ten artykuł dotyczy Ciebie i chcesz więcej? Daj sobie szansę i spotkaj się z jednym z naszych specjalistów.
już od 150zł

Już wychodzisz?

Nie uciekaj jeszcze. Być może to ostatnia szansa, by o siebie zadbać.

Przygotowaliśmy dla Ciebie jeszcze trochę paliwa, aby poprawić Twój komfort życia i polepszyć codzienne funkcjonowanie. Zapisz się na nasz newsletter i działaj na własnych zasadach.

Twój adres email został zapisany!

Już niebawem dostaniesz od nas wiele dobrego paliwa
zupełnie za darmo. Czekaj, bo warto!

Idź do strony głównej