ikona telefonu

Umów wizytę
690 184 642

Poczekaj sekundkę!

Nie odkładaj zdrowia na później. Umów się na pierwszą konsultację i popraw komfort swojego życia.

Dlaczego tyjemy? Poznaj główne przyczyny niekontrolowanego przybierania na wadze

Dlaczego tyjemy? Poznaj główne przyczyny niekontrolowanego przybierania na wadze

Wydaje Ci się, że zdrowo się odżywiasz, a i tak Twoja waga stale rośnie? Nie możesz schudnąć i ciągle borykasz się z efektem jo-jo? Sprawdź, dlaczego przybierasz na wadze i wyeliminuj ze swojego życia szkodliwe nawyki, nie tylko żywieniowe!

Z nadwagą i otyłością boryka się coraz więcej osób w każdym wieku. Niestety często bagatelizujemy nadmierne przybieranie na wadze, zwłaszcza wśród najmłodszych dzieci i osób starszych. W naszym społeczeństwie pokutują nadal dwa mity – pierwszym z nich jest przekonanie, że zdrowe dziecko, to pulchne dziecko. Drugi mit dotyczy osób starszych i związanego z podeszłym wiekiem przybierania na wadze, które w wielu środowiskach, jest normą, a nie stanem zagrażającym życiu.

Prawda na temat tycia jest dość bolesna. Pomijając problemy zdrowotne np. przybieranie na wadze związane z zaburzeniami hormonalnymi i innymi chorobami, to my sami wyrządzamy sobie krzywdę. Nie chodzi o to, aby liczyć każdą kalorię i rezygnować z przyjemności jedzenia – kluczem do zachowania szczupłej sylwetki jest świadomość tego, co jemy i jak spożywane codziennie pokarmy wpływają na nasze zdrowie.

 Co szkodzi naszemu zdrowiu i powoduje tycie?

Najbardziej szkodliwy dla naszego zdrowia jest biały cukier oraz nieodpowiednie tłuszcze, w tym tłuszcze trans, znajdujące się w większości produktów spożywczych m.in. w słodyczach, słonych przekąskach, wyrobach cukierniczych, daniach gotowych i fast foodach, a nawet przeznaczonych dla najmłodszych dzieci herbatnikach czy biszkoptach.

Biały cukier, podobnie jak niezdrowe tłuszcze znajdziemy praktycznie w każdym produkcie spożywczym, a prawdziwymi rekordzistami pod względem jego zawartości są nektary owocowe (także te przeznaczone specjalnie dla dzieci), napoje gazowane oraz cieszące się ogromną popularnością napoje energetyzujące, żelki i lizaki oraz inne słodycze.

W wielu przypadkach, eliminacja z diety cukru i niezdrowego tłuszczu oraz codzienna aktywność fizyczna wystarczą, aby pozbyć się niewielkiej nadwagi. Oczywiście nie obędzie się bez stosowania zdrowiej diety, w której nie może zabraknąć warzyw i owoców, mięsa, ryb, jaj oraz ryżu czy kasz.

Warto, jednak pamiętać, że zanim zaczniemy myśleć o odchudzaniu powinniśmy wykonać badania oraz skonsultować obecną dietę ze specjalistą, który nie tylko ustali dla nas odpowiedni jadłospis, ale także pomoże wyeliminować szkodliwe nawyki np. związane ze stresem podjadanie.

metamorfozy naszych pacjentów

  • Adrianna

    • Poprawa samopoczucia

    • Spadek wagi

    Adrianna zdecydowała się na współpracę w formie pakietu, co umożliwiło wprowadzanie zmian stopniowo pod stałą opieką dietetyka. Najważniejszym zadaniem było uszczelnienie bariery jelitowej i przywrócenie równowagi hormonalnej. Większość zaburzeń tak naprawdę ma swój początek w jelitach. Jeżeli stan mikroflory jelitowej jest w złym stanie, odbija się to na całym organizmie.
  • Daniel

    • Lepsze zdrowie

    • Poprawa samopoczucia

    • Spadek wagi

    Dieta pomogła poprawić stan skóry, zmniejszyły się dolegliwości trawienne, zwiększyła się znacznie odporność na stres, poprawiła się kondycja i skład ciała. I nawet cheat-meale nie są przeszkodą by wyglądać tak jak na załączonych zdjęciach. Zobaczcie sami. Dobry plan, strategia i jej konsekwentne wykonywanie krok po kroczku daje właśnie takie efekty!
  • Aneta

    Bardzo polecam chudnięcie z Panem Sylwestrem. Dla mnie decyzja o rozpoczęciu walki ze złymi nawykami była trudna, bo zniechęcona wieloma nieudanymi próbami na początku nie byłam przekonana, że tym razem się uda. Jednak po konsultacji i wyjaśnieniu jak postępować przystąpiłam do działania. :-) Sam program diety jest bardzo prosty i nie wymaga wielkich przygotowań. Dodatkowo stały kontakt w przypadku jakichkolwiek wątpliwości ułatwia bardzo planowanie jadłospisu i pomaga w chwilach słabości. Mój wynik na razie to -12kg w ciągu 3 miesiące ale uderzamy razem dalej z redukcją, bo do wymarzonej wagi jeszcze troszkę brakuje. :-) Serdecznie polecam! :-)
  • Dariusz

    Ćwiczę na siłowni wiele lat, ale forma nie była taka jakiej bym oczekiwał. W dwa dni moja dieta i plan suplementacyjny został przerzucony do góry nogami i po upływie prawie 10 miesięcy czuje się przede wszystkim lepiej i forma zmierza w dobrym kierunku co widać na załączonym zdjęciu.

Umów się na wizytę

zespół dietetyków Sports-med

  • Sylwester Kłos - ZnanyLekarz.pl
  • Wiktoria Kłos - ZnanyLekarz.pl
  • Eliza Gosławska - ZnanyLekarz.pl
  • Zuzanna Zajączkowska - ZnanyLekarz.pl

Newsletter. Zapisz się i otrzymuj darmowe porady i rabaty!