ikona telefonu

Umów wizytę
696 537 910

Wybierz dietetyka

Jakie błędy utrudniają odchudzanie?

Jakie błędy utrudniają odchudzanie?

Nowy Rok to czas nowych postanowień. Dotyczy to także zdrowia i sylwetki. Każdy z nas przecież chce mieć dobrą formę na lato. Warto więc najpierw zapoznać się z naszymi wskazówkami i wiedzieć, czego unikać, aby redukcja przebiegała, jak należy.

Nie obcinaj drastycznie kalorii

To najczęstszy błąd. Oczywiście na redukcji trzeba zachować deficyt kaloryczny, ale nie wolno się głodzić, ponieważ szybko dopadnie Cię efekt jo-jo i nabawisz się niedoborów. Diety 1000 kcal odpadają.

Nie popadaj w skrajności

Jednego dnia ważysz listek sałaty, a następnego dnia totalnie rzucasz dietę, tylko dlatego, że zdarzyło Ci się zjeść kawałek tortu na urodzinach? Myślenie „wszystko albo nic” jest zgubne. Nie pozwól, aby jedno potknięcie zaburzyło całe twoje starania i efekty diety. Trzeba zachować balans.

Ćwicz, ale rozsądnie

Brak ruchu oczywiście nie jest wskazany, ale wielogodzinne cardio, czy ogólne przetrenowanie doprowadzi do wypalenia i sprawi, że ciało zacznie się buntować. Warto połączyć trening areobowy z treningiem siłowym. Wskazane są też krótkie treningi interwałowe o wysokiej intensywności. Trenuj 3-4 razy w tygodniu.

Nie zaniedbuj snu i odpoczynku

Niedobór snu prowadzi do zaburzeń gospodarki hormonalnej oraz zmniejsza efektywność treningów.

Nie podjadaj między posiłkami

Niby jesz zdrowo, ale niepostrzeżenie sięgasz co chwilę po przekąski. Możesz nie być świadomy, że zjadasz nawet 2 x więcej kalorii niż powinieneś.

Unikaj produktów z napisem „light i „fit”

Być może są odtłuszczone, ale zamiast tego dodaje się do nich więcej zagęstników, polepszaczy smaku itp. Nie daj się nabrać na płatki śniadaniowe „fitness”, które są napakowane cukrem.

Nie słuchaj rad celebrytów

To, że jakaś gwiazda promuje daną dietę, nie oznacza, że dla Ciebie również będzie ona wskazana. Ta zasada tyczy także sąsiadki, koleżanki, czy cioci. Każdy organizm jest inny. Każdy ma inne choroby, styl życia oraz zapotrzebowania.

Nie waż się codziennie

Na efekty trzeba poczekać. I pamiętaj, że sama waga nie jest idealnym wyznacznikiem. Warto mierzyć też obwody ciała, co da pełny obraz twoich efektów. Wykonuj pomiary nie częściej niż co 2 tygodnie.

Podsumowanie

Jeśli chcesz być fit, podchodź z rozsądkiem do odżywiania oraz aktywności fizycznej. Przede wszystkim bądź systematyczny, ale nie popadaj w skrajności. Pamiętaj o regeneracji. A jeśli sam nie radzisz sobie z dietą, zgłoś się do dietetyka.

odchudzanie





Newsletter. Zapisz się i otrzymuj darmowe porady i rabaty!