ikona telefonu

Umów wizytę
696 537 910

5 błędów, które popełniasz podczas zmiany nawyków żywieniowych

5 błędów, które popełniasz podczas zmiany nawyków żywieniowych

1. Brak cierpliwości

Coś co zaniedbywałeś przez X czasu nie odmienisz w tydzień czy dwa. Daj sobie chociaż połowę tego czasu na powrót do zdrowia czy formy fizycznej. Zdrowe tempo redukcji tkanki tłuszczowej to 0.5kg na tydzień przy założeniu, że jesteś zdrowy!

2. Podejście zero/jeden

Czyli albo dieta na 100% albo hulaj dusza piekła nie ma. Takie podejście zgubi Cię. Pokusy będą, i nawet jeśli się skusiłeś na coś niekoniecznie zdrowego, to pamiętaj, że najważniejsze jest to, by każdego dnia na nowo podejmować się zmiany i wyciągać wnioski.

3. Brak myślenia długoterminowego

Czyli dietka na miesiąc czy dwa, żeby schudnąć do wesela/komunii dziecka/wakacji, a później powrót do starych nawyków.

4. Działanie pod presją otoczenia

Odchudzasz się dla chłopaka, bo mama Ci nie daje żyć, rówieśnicy komentują. Pamiętaj, że każda trwała zmiana to taka która płynie z Twojego serca. Nie pociągniesz tego zbyt długo jeśli dojdziesz do momentu, gdzie stwierdzisz, że robisz to z troski o siebie i dla siebie.

5. Droga na skróty

Niskokaloryczne i niedoborowe plany żywieniowe z zastosowaniem spalaczy diety kończą się efektem jojo. Nie rekomendujemy takich działań. Ostatecznie kończy się to frustracją i zniechęceniem. Jeśli chcesz podejść do tematu zmiany na poważnie, kaloryczność diety musi uwzględniać Twój tryb życia, stan zdrowia, aktywność fizyczną, cel, stan fizjologiczny. Najlepiej działająca dieta to taka, która powstaje w oparciu o wywiad żywieniowy i badania krwi.

A co dla Ciebie jest największym problemem? Dodaj do mojej listy swój podpunkt.

Nie wiesz jak zacząć? Zgłoś się do nas! Skorzystaj z naszych usług.

Newsletter. Zapisz się i otrzymuj darmowe porady i rabaty!