Porady dietetyczne

Przepis Paleo – Bezglutenowy Chleb

Chleb własnej roboty, to chyba najlepszy wypiek jaki pamiętamy z dzieciństwa. Przedstawiamy przepis na niskowęglowodanowy, bezglutenowy chleb o smaku śródziemnomorskim. Jest prosty w przygotowaniu, smaczniejszy i zdrowszy od niejednego sklepowego wypieku, a jego wypieczenie wprawi Cię w ogromne poczucie satysfakcji i dumy, gwarantujemy! 🙂

Ile powinieneś spać?

Sen jest niezbędny dla każdego z nas. Czy wiesz ile i jak należy spać, żeby się porządnie wyspać? Co decyduje o jakości naszego snu? I dlaczego nie da się wyspać „na zapas”? Odpowiadamy na wszystkie te pytania.

Metamorfoza Marty

#efekty Marta walka z hiperinsulinemią i insulinoopornością lepsze samopoczucie, -7kg

Przepis paleo – Śledzie z cebulką

Śledź z cebulką w oleju to idealna propozycja na kolację po intensywnym treningu, kiedy organizm woła o uzupełnienie straconych elementów. Idealnie łączy się z ciemnym pieczywem. Idealne rozwiązanie dla zabieganych, bo z łatwością można przechowywać to danie w lodówce. Prawdziwa uczta dla tych, którzy cenią swojski smak śledzików.

Magnez – rola i skutki niedoboru w organizmie

Przy odpowiednio zbilansowanej diecie, organizmowi można dostarczyć wystarczającej ilości magnezu – niezwykle ważnego mikroelementu. Zapotrzebowanie na magnez pojawia sima w momencie niedoboru. Jak go rozpoznać?

Witamina C – rola i występowanie w organiźmie.

Czym są witaminy? Terminem „witaminy” określa się związki organiczne niebędące źródłem energii, natomiast są niezbędne do zachowania zdrowia i przebiegu procesów metabolicznych w organizmie człowieka. Miejscem pozyskania witamin może być zarówno pożywienie, jak i preparaty farmaceutyczne. Niektóre z nich są także syntetyzowane przez florę bakteryjną w jelitach. Dzielimy je na rozpuszczalne w tłuszczach i rozpuszczalne w wodzie. Brak witamin w ustroju powoduje choroby nazywane awitaminozami, natomiast ich niedobór skutkuje zaburzeniami zwanymi hipowitaminozami. Witamina C Nazwą „witamina C” obejmujemy dwa związki- kwas L-askorbinowy a także kwas L-dehydroaskorbinowy (forma utleniona) z wzorem…read more

Wzmocnij włosy dietą!

Stosując te produkty w diecie naturalnie wzmocnisz swoje włosy! Pielęgnacja włosów kosmetykami to nie wszystko. Z badań jasno wynika, iż dieta znacząco wpływa na kondycję naszych włosów. Wzmożone wypadanie może być wynikiem zaburzeń hormonalnych, lecz często jest to sygnał, że naszemu organizmowi brakuje witamin i minerałów. Warto zatem skupić się na tym  jakie składniki dostarczamy swojemu organizmowi w codziennym pożywieniu, bowiem odpowiednio zbilansowana dieta sprawia, że włosy stają się mocniejsze, zdrowsze i bardziej odporne na wypadnie. Najważniejsze składniki pokarmowe, które wzmacniają włosy: Aminokwasy siarkowe– podstawowy składnik keratyny (naturalnej proteiny występującej…read more

Parówki – czy wiesz jakie kupować, by sobie nie zaszkodzić?

Parówki od zawsze kojarzone są raczej z produktami bardzo niskiej jakości. Zagłębiając się bardziej w temat szybko znajdziemy jednak parówki warte uwagi jak i ich zwolenników. Jeżeli więc jesteś znudzony jajecznicą i owsianką na śniadanie, zapoznaj się z naszymi wskazówkami, które parówki wybrać, by były wartościowe i zdrowe.

Przepis Paleo – Tuńczyk Burger

Prawdopodobnie słyszałeś o hamburgerach z łososia, ale ten przepis z dumą wydobywa smak ryby z sardelowym sosem majonezowym, zamiast próbować ukryć go za zbyt dużą ilością śmietany lub smaku. To zdecydowanie przepis na miłośników tuńczyka, nie próbuj tego na swoich nienawidzących ryb znajomych (chyba, że potajemnie chcesz zjeść wszystkie hamburgery samemu)!