Porady dietetyczne

Dietetyczny obiad – Pizza Paleo

Istnieje wiele odmian pizzy z najróżniejszymi dodatkami, na grubym, na cienkim cieście, jednak dla osób odchudzających się kojarzy się tylko z jednym – cheat meal! Oto przepis na pyszną, bezglutenową fit pizzę, którą możesz przygotować na dietetyczny obiad, bez wyrzutów sumienia!

Banan – wartości odżywcze i zdrowotne.

Banany są owocami bogatymi w wiele składników mineralnych i liczne witaminy. Powszechnie cenione jako duży zasób potasu, dlatego powinny po nie sięgać osoby zmagające się z nadciśnieniem. Nie dość, że smaczny to jeszcze zdrowy i niezastąpiony przy wielu dolegliwościach. Poznaj zalety jedzenia bananów!

Objawy niedoboru potasu

Niedobór potasu – hipokaliemia, to stan kiedy poziom potasu w Twoim organizmie spadł już poniżej 3,5 mmoli w przeliczeniu na litr krwi. Długotrwale utrzymująca się hipokaliemia może być przyczyną pojawienia się chorób serca, a w najgorszym wypadku nawet do paraliżu. Poznaj objawy, świadczące o niedoborze potasu, aby temu zapobiec.

Dietetyczny obiad Paleo – Zapiekana Zupa Krem Dyniowa

Kiedy pogoda się ochładza, każdy marzy o ciepłej rozgrzewającej zupie. Być może dlatego, że zimno idzie w parze z większym apetytem. Tą zupę krem z dyni możesz przygotować w większej ilości i spokojnie zamrozić resztki na później. Sprawdź kolejny przepis z naszej serii Dietetyczny obiad!

Przekonaj się czy warto jeść wędliny?

No właśnie, zdrowe czy nie? Obecnie znajdują się na czarnej liście dietetyków. To co dzisiaj kładziemy na kanapkę bardzo odbiega od tego, co podawały nasze babcie. Oczywiście nie każda wędlina jest zła i niepolecana, lecz dzisiejsze standardy w produkcji wędlin zmieniły się na tyle, by zwracać szczególną uwagę na to, co kupujemy. Przekonaj się czy warto jeść wędliny, które można spotkać na sklepowych półkach?

Walory zdrowotne pomidorów

Pomidory pochodzą z Ameryki Południowej, sprowadzone tuż po odkryciu Kolumba, dziś są łatwo dostępne w całej Europie, Dziko rosnące można nadal spotkać np. w Peru, na Filipinach oraz na Wyspach Kanaryjskich. Przez dłuższy czas hodowane były jedynie jako roślina ozdobna, w Niemczech – jako roślina pokojowa, doniczkowa, Francuzi obsadzali nimi altany, zaś w Anglii – w cieplarniach tuż obok rzadkich odmian kwiatów. Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej –  poznaj walory zdrowotne pomidorów!

Sok, nektar i napój – gdzie jest różnica?

Półki sklepowe uginają się pod ich różnorodnością. Kuszą kolorowymi etykietami i obiecującą nazwą. Na co należy zwrócić szczególną uwagę, aby odróżnić wartościowy sok od barwionego napoju? Rodzaje sklepowych „soków” Sok sokowi niestety nie równy, a często dajemy się oszukać. Producenci łatwo wprowadzają w błąd, obiecując wyrób naturalny, przy czym w rzeczywistości sok jest rozwodniony i z dodatkiem licznej grupy ulepszaczy. Do tego dodajmy chwytliwe nazwy, podobne kartoniki czy butelki, wyższa cena, i ot dajemy sobie wierzyć, że mamy przed sobą produkt lepszej jakości. Warto na początek rozróżnić, z czym mamy…read more

Sposób na zakwasy po treningu.

Zakwasy – graniczają ruchy oraz potrafią być bardzo uciążliwe. Warto wiedzieć jak sobie znimi radzić i choć na chwilę prezynieść ulgę od bólu i rozluźnić zmęczone mięśnie. Czym są zakwasy? Wbrew powszechnemu błędnemu myśleniu, zakwasy wcale nie są dolegliwością związaną z nagromadzeniem się kwasu mlekowego w mięśniach po intensywnym treningu (stąd potoczna nazwa). Owszem, po ciężkim wysiłku kwas mlekowy gromadzi się w mięśniach wskutek metabolizmu i niedoboru tlenu, jednak zostaje on wypłukany z tkanek przez przeepływającą krew po około godzinie po ćwiczeniach. Znane wszystkim zakwasy to tak naprawdę zespół opóźnionego…read more

Dietetyczny obiad – spaghetti w stylu paleo.

Zachęcamy do wypróbowania nowatorskiej metody na znacznie smaczniejszą odmianę spaghetti zgodną w zasadami diety Paleo! Zamiast tuczącego makaronu tym razem polecamy wykorzystamy kabaczek. Makaron ten ma zdecydowanie mniej kalorii, jest pyszny i prosty, wbrew pozorom, do przygotowania. Całe danie oprócz bogactwa białka i pożywnych węglowodanów również  rozpieszcza smakiem! Dietetyczny obiad na wyciągnięcie ręki 🙂 Składniki: 1 kabaczek oliwa z oliwek sól, pieprz 1 łyżeczka oregano Sos: 400g mięsa wołowego mała posiekana cebula 4 zmielone ząbki czosnku 1 łyżka oleju kokosowego posiekany pomidor 1/2 słoiczka koncentratu pomidorowego ulubione włoskie przyprawy do…read more

Jak leczyć bóle stawów?

Dolegliwości związane z bólem stawów przestają być kojarzone wyłącznie z osobami starszymi. Problem coraz częściej pojawia się już u nastolatków. Co jest przyczyną bolesnych schorzeń reumatycznych i jak sobie z nimi radzić domowymi sposobami?